JÁRŐRELLENŐRZÉS és TEVÉKENYSÉGFELÜGYELET

Ungár Péter

Tevékenységfelügyeleti üzletágvezető

Bejegyzés dátuma: 2023. 03. 23

Egy évtizeden keresztül voltam élőerős vagyonvédelmi szolgáltatásokkal és takarítással foglalkozó cégeknél szakmai vezető. A munkám során a feladataim közé tartozott annak biztosítása, hogy a megrendelőink által elvárt szakmai színvonalon történjen az élőerős szolgáltatásunk nyújtása. A folyamatos ellenőrzés rengeteg munkával és utazással párosult, mivel az egyes helyszínek távol helyezkedtek el egymástól. A nyújtott szolgáltatás minőségét legtöbbször mintavételes ellenőrzéssel vizsgáltam oly módon, hogy a vagyonőrök/takarítók munkavégzésének helyén váratlanul személyesen megjelentem. Ilyenkor általában azt ellenőriztem, hogy a munkavállalóink az elvárt helyszínen tartózkodnak és megfelelően végzik-e tevékenységüket. Sajnos nem egyszer előfordult, hogy alvó őrt vagy ülő takarítót találtam. Olyan is történt, hogy az őrbódéban lévő rádiókészüléket úgy vittem el az őr mellől, hogy azt észre sem vette, annyira mélyen aludt.

 

Az akkori megbízóink visszajelzései sokszor erősen negatívak voltak, az alvó, vagy járőrözés helyett egyhelyben ülő vagyonőrökkel és takarítókkal szemben, amiben semmilyen túlzást nem véltem felfedezni. Ezt követően kezdtem el keresni olyan megoldást a piacon, amellyel biztosítható, hogy a személyzettől elvárt feladatok megfelelő időben végrehajtásra kerüljenek. Ekkor még, mint ügyfél „találkoztam” a MOHAnet által gyártott járőrellenőrző készülékkel, aminek segítségével, illetve később a cég fejlesztői gárdájának közreműködésével, közösen létrehoztunk egy komplex járőrellenőrző és tevékenységfelügyeleti rendszert, amit azóta is folyamatosan fejlesztünk. A több, mint 15 év sikeres együttműködés eredményeként mostanra büszkén elmondhatom, hogy ma már nem ügyfélként, hanem mint a cég tevékenységfelügyeleti üzletágának vezetőjeként erősítem a MOHAnet csapatát és irányítom a rendszer szolgáltatásainak továbbfejlesztését.

 

A MOHAnet által kifejlesztett, értesítéses diszpécserszolgáltatással és automatizált riport küldéssel megtámogatott, egyedülálló távfelügyeleti rendszer, egyrészt valós időben ellenőrzi a személyzet által végrehajtandó tevékenységek elvégzését, másrészt lehetővé teszi az egyes mulasztásoknál történő azonnali beavatkozásokat, mellyel megelőzhetők a hibás teljesítésből fakadó veszteségek.

 

 

Mindkét szakterületen, az élőerős vagyonvédelemben és a távfelügyeleti megoldásoknál is egyaránt, szereztem jártasságot tanulmányaim és a munkám során, így sokkal eredményesebben tudom összehangolni a megrendelői igényeket a gyakorlati megvalósítással. Véleményem szerint a mai környezetben már nem vállalható egyetlen komoly cég számára sem az a kockázat, hogy úgy nyújtson élőerős vagyonvédelmi vagy takarítói szolgáltatást megrendelői számára, hogy nem rendelkezik a személyzet valós idejű ellenőrzéséhez szükséges megfelelő technológiai háttérrel. A személyzet tevékenységének valós idejű távfelügyelete átláthatóvá teszi a nyújtott szolgáltatást a szolgáltató számára, az elektronikus teljesítésigazolásnak köszönhetően pedig erősíti a szolgáltatásba vetett megrendelői bizalmat, miközben az elmaradt tevékenységekből eredő kockázatot is jelentősen minimalizálja.


Immár 15 éve fejlesztem az itt bemutatásra kerülő tevékenységfelügyeleti rendszert, ami mára már a hivatásommá is vált. A fejlesztőcsapatunknak köszönhetően a járőrellenőrzés és tevékenységfelügyelet a legsokoldalúbban használható, önálló egységként került implementálásra a MonitoringBook 2.0 távfelügyeleti platformban, ami így már az ötödik hasznos modul a sorban. A modul kialakításánál fontos szempont volt a rendszerrel szemben támasztott magasfokú rugalmasság megtartása és a minden helyzetre kiterjedő ügyféligények maximális támogatása.


A járőrellenőrzés és tevékenységfelügyelet rendszer a MOHAnet által fejlesztett, kihelyezhető, terepi, aktív jelfogó eszközök és passzív jeladók, az ezekről érkező diagnosztikai adatok és egyéb technikai információk, valamint mindezek – előre meghatározott metodika alapján történő - feldolgozásának összessége. Az egyes tevékenységek adatait egy hordozható jelfogó készülék a szolgáltatási területre kihelyezett jeladók beolvasásával, GPS koordináták és mozgásadatok (gyorsulás érzékelő) hozzáadásával együtt rögzíti, majd továbbítja egy felhő alapú távfelügyeleti szerverbe.  A hordozható jelfogó a fentieken túl alkalmas még azonnali segélykérésre vagy esés (zuhanás) detektálására is, mellyel a személyzet élet-, és balesetvédelme is biztosított.


A különböző, periodikusan ismétlődő tevékenységek valós idejű távfelügyeletét egy szakszerű beavatkozásra képzett, diszpécserközpont biztosítja. Az egyes feladatokat végző személyzet távfelügyeletének paraméterei - az ügyfél igényei és elvárásai szerint - a legrugalmasabban állíthatók. Ez vonatkozhat konkrét időpontokban történő végrehajtás felügyeletére, vagy a kifigyelhetőség elkerülése érdekében egy véletlenszámfüggvény által generált véletlenszerű időpontokra is. 


A MonitoringBook riasztásfelügyeleti modulja a járőrellenőrzés modulban beállított szabályok alapján figyeli a végrehajtott tevékenységet, aminek megtörténtéről a kihelyezett, hordozható készülék valós időben jelzést küld, vagy a rendszer naplózza annak elmaradását. Mulasztás esetén a távfelügyeleti rendszer azonnal riasztást generál. A diszpécser egy előre meghatározott eljárásrend szerint intézkedik, felszólítva a feladat végrehajtására kötelezett munkavállalót az elmaradt tevékenység pótlására vagy az elmaradás indoklására. Eredménytelen intézkedés esetén, a diszpécser értesíti a felhasználó által kijelölt következő személyt, például a felettest, akinek beavatkozásával elkerülhető az elmaradt feladat miatti kockázat. Ezen intézkedéseket a rendszer minden esetben rögzíti, melyek visszakereshetőek, illetőleg a felhasználó számára a tevékenységet grafikusan bemutató táblázat formájában, automata e-mail jelentésben is megküldi. 


A kihelyezett járőrellenőrző segítségével a személyzet előzetesen jelezheti is a felügyeleti rendszer számára, ha egy tevékenység elmarad, de csak indoklással együtt, ami történhet egy listából való egyszerű kiválasztással vagy akár szöveges indoklással. A rendszer, a felépítésének köszönhetően olyan felügyelt tevékenységek támogatását szolgáló funkciókat is tartalmaz, melyek jelentős adminisztrációs terhet vesznek le a személyzet válláról.


Tevékenységfelügyelet alatt az élőerős vagyonvédelmi szolgáltatást, járőr kivonulást, takarítást, karbantartást, üzemeltetést, különböző fizikai paraméterek vizuális leolvasásának ellenőrzését, az ellenőrzési pontokon tapasztalt és leolvasott adatok beküldését és naplózását értjük. A rendszer felhasználható – a teljesség igénye nélkül - munkaidőnyilvántartásra, személyek és gépjárművek be, - és kilépésének dokumentálására, kulcsok kiadására, csomagok átadására és átvételére, ruha, csomag és gépjárművek átvizsgálására, alkohol vagy drog ellenőrzésére, szolgálatváltásra, be, - és kijelentkezésre, éberségellenőrzés naplózott dokumentálására, segélykérésre és tulajdonképpen bármely, az üzemeltető által igényelt rendszeres információ elektronikus rögzítésére. A beérkező tevékenységadatokból különböző kivonatok és kimutatások készíthetők, amik az elvégzett feladatok elemzésére és ezek alapján a munkafolyamatok optimalizációjára ad lehetőséget, mellyel a hatékonyság javítható. 


A tevékenység ellenőrzésére fordított humán erőforrás kiváltása is jelentős bérköltségmegtakarítást eredményez a szolgáltatónak, mellyel jelentős mértékben növekszik a nyújtott szolgáltatás profitabilitása. 


A rendszer segítségével egy összetett, több ellenőrzési ponton végrehajtott tevékenység összehangolása is egyszerűen támogatható. 


Van olyan alkalmazási területünk, ahol gépjárművek beléptetésének adminisztrációja egy ellenőrző- áteresztő ponton történik. Ezt követően folytatódik a további adminisztráció a belső lerakodó ponton, ami szintén ugyanazon rendszerbe dokumentál, egy számítógépes munkaállomás beiktatásával. Itt engedélyezhető akár a jármű kilépése is, ami a kiléptető ponton is láthatóvá válik. Vagyis, egy rendszerben dokumentáltan elvégezhető a kiléptetés is, melyből kivonatként akár kapujegy vagy belépőnapló lekérhető. Ez csak egy példa a számos hasonló megoldás közül. 


A rendszer hatalmas rugalmassággal rendelkezik, a felhasználók igényei szerint szinte korlátlan módon paraméterezhető, tehát számtalan beállítási, rögzítési, felhasználási módozat alakítható ki benne, akár teljesen kiváltva az adott tevékenység papír alapú naplózását, adminisztrációját is. A rendszer működése épp ezen szolgáltatásoknak köszönhetően a piacon teljesen egyedülálló.


A bevezetést követően a hatékonyság javulása már az első hónapban azonnal érezhető, mert javítja egy vállalkozás - egymástól földrajzilag távol tevékenykedő - munkatársainak valós idejű felügyeletét, végtelenül leegyszerűsíti az ellenőrzéssel megbízott személy munkáját és megakadályozza az elvárt tevékenység elmaradásából eredő károk bekövetkezését. 


Amennyiben a tevékenységfelügyeleti rendszer integrálásra kerül a vállaltirányítási rendszerbe, megfelelő rezsimintézkedések alkalmazásával jelentős költségmegtakarítás érhető el, miközben javul a cég megítélése a megrendelői részéről, hiszen minden időpillanatban minden dolgozó felügyelet alatt végzi a tevékenységét, anélkül, hogy mindenki mellé egy ellenőrt kellene állítani.


Ezzel a rendszerrel folyamatos ellenőrzés mellett mérhetővé, és előfizetőink számára az ő megrendelőik felé transzparenssé tehető a szolgáltatásuk, megelőzhető a hibás teljesítés miatti minőségromlás vagy még súlyosabb következmények. 


Észrevételeikkel, kérdéseikkel kapcsolatban forduljanak hozzám bizalommal és keressenek elérhetőségemen: p.ungar@mohanet.com. A felmerülő új igényekre, speciális feladatok megoldására mindig igyekszem nagyon gyorsan jó megoldást találni. Az elmúlt 15 év tapasztalata alapján állok rendelkezésükre.

 


Egyeztessen velünk személyesen

Érdekli, hogyan növelhetjük biztonságát, versenyképességét egyedi fejlesztéseinkkel?

Adja meg elérhetőségeit és munkatársunk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy személyes találkozót egyeztessünk, ahol felmérjük az igényeit - és egyedi megoldást kínálunk.

ELÉRHETŐSÉG

Mohanet cím 1152 Budapest, Telek utca 7-9.
Mohanet cím +36 (1) 271-1141
Mohanet cím info@mohanet.com
Mohanet cím www.mohanet.hu