TELI POLCOK, MINDIG PONTOS ADATOK
Áruadagolós polcokat sok üzletben találunk már - ami praktikus megoldás, hisz ha az áru kevesebb, a polc vonaláig tolja, így valószínűbbé teszi a vásárlást.
Az áruadagoló a polcképet is egységessé teszi, az utolsó darabok sohasem a polc belsejében állnak, nem kell kutakodni sem utánuk.
Az egyszerű mechanikus megoldások egyetlen nagy hátránya viszont, hogy nem csatlakozik hozzájuk online fogyáskövető technológia. Így az árufeltöltő személyzet kizárólag szemrevételezéssel képes követni a készlet csökkenését.
Ez nem csak körülményes, rendkívül időigényes folyamat is, ami a munkaidő nagy hányadát lefoglalhatja, ezért a legtöbb kereskedelmi egység árufeltöltő személyzete csak akkor végez aktív megfigyelői munkát, ha marad erre kapacitása
mikor fogy ki az áru egy polcról vagy hűtőből, azt sem, hogy hol és mikor kell készülni az újratöltésre.
A polcok negyede így szinte mindig üresen áll, mert a termékek fogyását hagyományos módszerekkel lehetetlen valós időben követni.
Ezt az üzleti dilemmát oldja fel a big data alapú fogyáskövető rendszer, amivel a polcok mindig tele lehetnek, a bevételből így nem hiányoznak majd akár tízmilliók.
És ehhez a folyamatos követéshez plusz munkaerőre sincs szükség.
A MasterShelf áruadagolós monitoring rendszer
A MasterShelf áruadagolós fogyáskövető rendszer a hét minden napján, napi 24 órában követi a polcok állapotát, és valós idejű helyzetjelentést küld az árufeltöltéssel megbízott személyzet számítógépére - vagy akár az okostelefonjára is.
A rendszer elektronikusan naplózza a bármilyen méretű terméknél alkalmazható rugós áruadagolók számlálóiból begyűjtött fogyási adatokat. A kapott információkból egy nagy mintás adatelemzés segítségével analízist és előrejelzést készít a sales, a trade, a brand marketing és az üzemeltetés számára.
Az átláthatóság hatékonyabb munkaszervezést, javuló versenyképességet és meredeken emelkedő megtérülést biztosít – csökkenő költségszint mellett.
Miért kevés az üzletekben az okos termékadagoló?
Egyszerűen azért, mert bár az alapelv nem új, a technológia igen.
A MasterShelf egyedi fejlesztés, a magyar piacon pedig egyedülálló.
A rendszer kiváltja azt a megfigyelői munkát, ami napi szinten legalább 2 órát vesz el az árufeltöltő személyzet 8 órás munkaidejéből - amit így a kifogyó termékek pótlására fordíthatnak.
Pontos, valós idejű adatokat kaphat arról:
Így működik az okos polcrendszer a gyakorlatban:
Ez történik, ha bevezeti az okospolcokat:
A hagyományos áruadagolókkal szemben, ha az árumennyiség veszélyesen lecsökken bármely adagolóban, a rendszer azonnal, automatikusan jelzést küld, így munkaidőt spórol.
Ezen túl pedig...
Valós időben figyeli az áruadagolók egységenkénti termékfogyását és feltöltését (vagy akár a feltöltés hiányát). Még azt is látja, ha egy terméket valaki leemel, majd visszarak a polcra.
Hűtők esetében figyeli, egy nap hányszor nyitották ki a hűtők ajtaját, a rendszer pedig azonnal riaszt, ha tartósan nyitva vagy zárva maradnak az ajtók. (Így segít elkerülni az emberi hibákat.)
Ha nem ég a lámpa vagy ha ki- és bekapcsolják a gépet, azt is jelzi a rendszer. (Ha meghibásodik egy hűtő, gyorsabban tudja javítani.)
Figyeli a tápellátást, a belső hőmérsékletet és méri az energiafogyasztást is, amik a szerviznek fontos információk.
Szeretne polcairól és hűtőiről valós idejű információkat kapni? Kérjen üzletére szabott ajánlatot a rendszerre, ami bárhol könnyedén kiépíthető!
A valós idejű fogyáskövetés a mindennapi munkavégzést könnyebbé,
átláthatóbbá és hatékonyabbá teszi.
Míg egy egyszerű mechanikus áruadagoló csak kényelmet biztosít, míg a valós idejű fogyáskövetés a mindennapi munkavégzést kézzelfoghatóan könnyebbé, átláthatóbbá és hatékonyabbá teszi.
Nem kell egy alkalmazottnak a boltot járnia és a vásárlókat vagy a hiányzó termékeket figyelnie, nincsen túlóra a későn észrevett üres polcok miatt és persze nincs több üres polc sem.
A szoftver által végzett big data alapú elemzés viszont a vállalat stratégiai céljainak megvalósításában lesz nélkülözhetetlen segítség.
Képzelje el, hogy lézerpontosan mérhetővé válnak a helyi, a regionális vagy az országos promóciók és marketingkampányok eredményei.
Mintha a polcaiba kötné be a Google Analytics-et.
Képzelje el, hogy az éves megállapodások megkötése előtt most először valós statisztikai adatokra tudja alapozni döntését – úgy tárgyalhat, hogy darabszámra pontosan tudja, az adott partner kereskedelmi egysége mennyit értékesített valójában.
Képzelje el, hogy új stratégia, új planogram vagy akár csak az egyes facingek kialakításánál mekkora helyzeti előnybe kerül azokhoz a versenytársakhoz képest, akik nem rendelkeznek darabra és másodpercre pontos fogyáskövetési adatokkal.
Mérnökök vagyunk - de egyúttal üzletemberek is, akik tudják, hogy ezek az információk hozzáértő kezekben felbecsülhetetlen értéket képviselnek.
Mi készen állunk, hogy a polcait és hűtőit okossá, a vállalatát pedig versenyképesebbé tegyük.
Így első kézből, még az ajánlatkérés előtt megbizonyosodhat arról, mire képes a MasterShelf.
A MasterShelf fogyáskövető rendszert alkotó mechanika, elektronika és informatika mindig ugyanarra a logikára épül.
Viszont tudjuk, hogy nincs két egyforma hűtő vagy polcrendszer, ezért a gyártási folyamatot mindig a megrendelő igényeihez és a hűtő/polc adottságaihoz igazítjuk.
Így lesz 5 lépésben Önnek is okos fogyáskövető rendszerrel felszerelt üzlete:
A darabszámtól függően nagyjából 3-4 hónap alatt. Ebből 9-11 hetet a gyártás és szerelés, további 6 hetet a tengeri szállítmányozás vesz igénybe, mivel a gyártás egy részét a tengerentúlon végezzük.
Ez azt jelenti, hogy a kapcsolatfelvételtől számítva nagyjából 8 hónapra lesz szüksége, ha minden polcra és hűtőbe be akarja szereltetni a MasterShelf okos áruadagoló rendszert.
Kövesse valós időben a termékfogyást és növelje éves forgalmát költséges kapacitásbővítés és kockázatos marketingkampányok nélkül.