Digitális bevetésirányítás a gyakorlatban: a koncepció ismertetése

Havasi Zoltán

Havasi Zoltán

Bejegyzés dátuma: 2025. 09. 09

Digitális bevetésirányítás a gyakorlatban: a koncepció ismertetése

 

A modern biztonságtechnikai és vagyonvédelmi szolgáltatásokban egyre nagyobb jelentősége van az automatizált, digitálisan nyomon követhető beavatkozásoknak.

A bevetésirányítás koncepciója erre az igényre válaszol: célja, hogy a diszpécserek hatékonyan kezdeményezhessenek vonulást, felügyelhessék annak lefolyását, a vonuló egységek pedig valós időben, elektronikusan dokumentálják az eseményeket. Az így elkészült jegyzőkönyv nemcsak belső használatra alkalmas, hanem egyszerűen továbbítható az ügyfél számára is.

 

 

INTEGRÁLT MŰKÖDÉS A MONITORINGBOOK PRO TÁVFELÜGYELETI SZOFTVERREL

A bevetésirányítás a meglévő MONITORINGBOOK PRO távfelügyeleti platform intézkedési munkalapjába integrálódik. A diszpécser az ügyfélhez beállított vonulási paraméterek és kiosztott feladatok alapján indíthatja el az eseményt. A vonuló egységek és a vonulási jegyzőkönyv előre definiálhatók, hozzájuk több felhasználó is rendelhető, akik szolgálatba lépéskor bejelentkeznek a rendszerbe.

Vonulás indítása lehetséges egy adott intézkedési munkalapról, vagy akár egy úgynevezett kézi eseményként is, előzetes riasztás nélkül. Minden beavatkozás egy vonulási feladatot foglal magában, de a diszpécser több kivonuló egységet is irányíthat ugyanahhoz az intézkedéshez.

 

VONULÁS FOLYAMATA ÉS DOKUMENTÁLÁSA

A vonulási folyamat három fő fázisra tagolódik:

  • Indulás
  • Helyszínre érkezés
  • Levonulás

A rendszer ezeket az eseményeket időbélyeggel és helymeghatározással automatikusan rögzíti. A kivonuló személyzet egy dedikált alkalmazáson a RAPTOR-on keresztül végzi a dokumentációt, mely böngészőből és mobil eszközről is elérhető. Az applikációban a felhasználók fotókat csatolhatnak, űrlapokat tölthetnek ki a és a helyszínen elektronikus aláírással hitelesítik a jegyzőkönyvet.

 

Az űrlap mezői kiterjednek többek között:

  • az ügyfél és helyszín adatainak rögzítésére,
  • tartózkodó személy(ek) azonosítására,
  • a terület bejárásának eredményére,
  • a helyszíni tapasztalatokra,
  • a megtett intézkedések dokumentálására,
  • és a jegyzőkönyv átadásának rögzítésére.

A jegyzőkönyv elektronikus formában készül, a módosításokat és az állapotváltozásokat a szoftver naplózza.

 

A DISZPÉCSER SZEREPE ÉS JOGOSULTSÁGAI

A diszpécser a vonulás minden részletét valós időben nyomon követheti, szükség esetén a dokumentáció kitöltését is átveheti (pl.: ha a kivonuló telefonon diktálja az adatokat). Ő dönti el, hogy a jegyzőkönyv szerkesztése épp melyik kivonulóhoz, vagy hozzá tartozik. Emellett ő indítja el az e-mailes jelentésküldést is az ügyfél részére a beavatkozás lezárultával.

 

AUTOMATIZÁLT RIASZTÁSOK ÉS TÖBBFELHASZNÁLÓS KOORDINÁCIÓ

Ha egy kivonuló nem fogadja el a kiosztott feladatot időben (alapesetben 1 percen belül), automatikus riasztás keletkezik a diszpécsernél. Egy kivonuló egység egyszerre csak egy aktív feladatot láthat és végezhet el. Ha újabb utasítást kap, azt csak az előző lezárása után hajthatja végre. A diszpécser rugalmasan hozzárendelhet másik egységet a feladathoz, ha szükséges.

 

DIGITÁLIS TÁRHELY ÉS RIPORTÁLÁS

Minden partner saját, biztonságos tárhelyet kap, ahol a csatolmányok – például a képek – a vonulási jegyzőkönyvhöz kapcsolva tárolódnak. Ezek az állományok meghatározott ideig őrződnek meg, majd automatikusan törlésre kerülnek. A dokumentumok exportálhatók, például Excel-formátumban is, szűrhetők ügyfelenként, vonulásonként, vagy intézkedés szerint.

A csatolmányok a jegyzőkönyv PDF-változatában nem jelennek meg, viszont a rendszerben a csatolás ténye és története nyomon követhető marad.

 

ÖSSZEGZÉS

A bevetésirányítás új rendszere jelentősen növeli a vonulások átláthatóságát, gyorsaságát és dokumentálhatóságát. A diszpécserek, kivonuló egységek és ügyfelek közötti adatáramlás automatizált, valós idejű és visszakereshető módon történik. Az elektronikus jegyzőkönyvezés, az automatizált riasztási logika és a mobilalkalmazás integráltan biztosítja, hogy minden intézkedés professzionálisan, nyomon követhetően és dokumentáltan történjen meg – a korszerű távfelügyeleti szolgáltatás elengedhetetlen részeként.

 


Egyeztessen velünk személyesen

Érdekli, hogyan növelhetjük biztonságát, versenyképességét egyedi fejlesztéseinkkel?

Adja meg elérhetőségeit és munkatársunk rövid időn belül felveszi Önnel a kapcsolatot, hogy személyes találkozót egyeztessünk, ahol felmérjük az igényeit - és egyedi megoldást kínálunk.